måndag 31 maj 2010

Trendigt med gardintofsar.



Fredagen den 28 maj så ringde reportern Rickard Lindholm från tidningen Metro till butiken och frågade om försäljningen utav gardintofsar ökat sedan Maria Montazami visat sin stora kärlek till tofsar i hemmet. Och visst är det så... Även om tofsar funnits i butiken länge så har vi märkt att både försäljningen och intresset ökat den senaste tiden. Rickard blev mycket överaskad och ville gärna komma förbi butiken för att talas vid lite närmare. Efter tag så dök Rickard med fotograf upp och ville ta lite fina bilder på tofsarna. Att Maria även blivit en trendsättare när det gäller inredning tyckte han lät spännande och ville göra ett litet inlägg om detta i tidningen. Och så i all hast, råkade jag komma med framför kameran och blyga lilla jag hamnade på sidan 14 i Metro tidningen idag... Vilken tokig dag det blev... jag som egentligen känner mig mest bekvämast bakom kameran. Ännu tokigare blev det när Sveriges Radio uppmärksammade detta och ringde till mig på morgonen för att fråga om inte jag kunde vara med i radio och berätta lite mer om hur det har blivit så trendigt med tofsar. Så efter en liten stund så fick jag prata tofsar med Lotta Bromè i P4 idag... Så tokigt det kan bli en helt vanlig morgon på väg till arbetet...

För er som är lite nyfikna... kopiera in denna länk i ett nytt fönster och bläddra fram till sidan 14...

http://www.metro.se/se/misc/pdf/2010/05/31/SESTO_2010_05_31.pdf

Har ni några tofsar hemma? och hur har ni använt dem? Alltid lika kul att få nya ideer och tips...

Bilden på gardintofsarna hittade jag på nätet men bjuder på lite bilder från ett sött fynd i stället. Några vackra små snäckskålar fick följa med hem från en loppis runda, härligt gräddvita och med vackert slitage.





Och så passar jag på att få tacka er för alla söta gratulationer och lycko önskningar. Tack tusen gånger... ni är för söta och underbara...

Nu ska jag försöka varva ned efter denna tokiga dag och redigera lite bilder från skåpet som jag målade om hos min mors väninna... Så snart så kan ni få se lite bilder och jag förstår om ni är lite nyfikna...

Önskar er en härlig solig fortsatt början på denna vecka...
Många varma kramar
Elin

12 kommentarer:

Anonym sa...

Fine gardin - fester,
- og lekre skåler Elin!:-)
Ha en fin dag,
klem Hege.

Vit som snö sa...

Men vad kul! Jag ska genast kolla in länken! Ibland händer roliga slumpartade saker!
Tassels, tofsar...jaa faktiskt har jag beställt hem ett par stycken!
Vi får väl se hur dom ska användas...
Ha en fin dag!
Kram Cilla

Vit som snö sa...

Vad söt du är Elin! O vilken fin butik du ser ut att jobba i! Kul att läsa reportaget! Och wow vilken läcker tofs du visar! Riktigt Montezami-maffig:) Så fina är inte dom som jag beställt:(
Kram Cilla

STENLYCKA sa...

Hej!
Grattis till reportaget. Jag var så nyfiken så jag har varit inne och kollat. Alltid trevligt att få en bild av den man bloggar med, du är så söt!
Jag har skrivit tidigare om mina tassels i min blogg, för jag vet att även i min stad har det varit mer efterfrågan på tofsar efter programmet.
Kram och allt mitt bästa till Dig!
Raina

Elsa och Helena sa...

Hej söta Elin! Ja, jag har ju också kollat länken:) Finfina tofsar du håller i! Jag har tofsar kvar sen det var modernt förra gången, inte så maffiga men de duger!

Stor KRAM Helena

Tarja Mustonen-Blomquist sa...

hejsan, har ju fått ärva tofsar av mamma, det var så modern på den tiden, ska kanske leta fram de i mina skattgömmorna!

Börjelundskan sa...

Hej Elin!

Det var det första jag tänkte när Maria Montazami lullade runt och räkna alla sina toffsar, ....att det här kommer att bli en toffshysteri av dess like *fniss*,...den kvinnan är ju sååå skön, man kan inte låta bli att älska henne. :)

Vad kul att få ett ansikte bakom bloggerskan, du är så gullig och vacker, .. precis så som den bilden jag fått av dig när man läser dina underbara inlägg (som jag har saknat föresten *ler*). Men jag full förståelse för att du inte hinner med lika mycke nu när du jobbar. Du verkar trivas som fisken i vattnet, är såå glad för din skull att du fick det jobbet.

Ha en bra dag. Kram Cin

Anci sa...

Hej !
Det var en kul och annorlunda dag du fick !

Kram
Anci

Cc sa...

å vad kul, vilken annorlunda dag du fick. Naturligtvis så kikade jag i Metro, ett ansikte vad kul. Kram

Marie Söderberg sa...

hihihi såå roligt:)

American Actor HD Wallpapers sa...

Beautiful photos

Unknown sa...

You Are Really Genius.HD Wallpapers