torsdag 25 februari 2010

Vårlängtan...

Idag tittade solen fram lite och vädret känns mycket mildare. En stark vår längtan har jag kännt en längre tid och har smygstartat med lite vår här hemma. Tittade förbi IKEA för en tid sedan och hittade dessa underbara narcisser i kruka. Jag köpte flera krukor och har nu underbart doftande vår blommor lite här och där, och de har blommat otroligt länge nu. Härligt höga med doftande ljusgula rosen liknande blommor... Så ljuvliga...

En vit korg fylld med dessa härliga och en slingrande murgröna njuter vi utav på ett litet pelarbord i sovrummet...






Skåpet ni skymtar på denna bild är ett annat projekt som jag målat klart. Denna underbara pjäs får ni se mer utav i nästa inlägg...



Hoppas ni får en underbar dag...
Många varma kramar
Elin

32 kommentarer:

Den där Marie sa...

Så söta, fina blommor! Härligt med vårkänslor och vårblommor! Ha en bra dag!! Kram från Jonna.

Vintage House sa...

hej,
Åh så vackra och härligt med lite vårblommor.
Här vräker snön ner igen..
kram
sandra

Anonym sa...

Får vår-følelse av disse vakre blomstene:-)
Gleder meg til å se det skapet ferdig!
Ha en fin helg Elin, klem Hege.

Unknown sa...

Visst är det härligt att få tjyvstarta våren med lite lökar inomhus. Kan tänka mig att det doftar ljuvligt av dem.
Ha en härlig dag.
//Camilla

Millas hem sa...

Underbart skåp!! Ser gärna mer av det!=)

Kram Camilla

Nyanser av vitt sa...

Hej Elin
Javisst är det härligt med lite vårkänslor. Idag när jag gick till jobbet kvittrade fåglarna
Tack för fint beröm. Jag blir så glad.
Fint skåp-ska bli spännande att se mer av
Kram Agneta

Britt sa...

Hejsan vännen...

Jag njuter av varje inlägg Du gör. Så himla mycket fina saker och jag förstår INTE hur Du hinner/orkar fixa allt snyggt Du målar.

*KRAMAR om*

Rosor och Spetsar sa...

Härliga narcisser du har, och vilket vackert skåp. Ser fram emot att se fler bilder på det framöver.(Jag älskar skåp)
Ha en fin dag
Kram Annelie

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Ljuvliga blommor kan känna doften ända hit. Jag älskar dessa blommor och du har planterat dem så vackert med murgrönan. Det där skåpet vill jag gärna se mer av, ser såååå läckert ut!
Kram Raina

Bitte sa...

Vilka vackra narcisser du fick tag på, för att inte tala om skåpet! Det ser jag fram emot att få veta mer om :-).

Ha en fin kväll!

Kramar
Beatrice

Ellinor sa...

Vad mycket Härlig Blommande Vår du har inne hos dej.
Längtar att se mer av Skåpet som ser så fint ut.
Kramar Ellinors Hus

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Så värfräscht det blev i ditt blomsterarr.. lökar för verkligen in våren i våra hem! Skall till IKEA i morgon..får hoppas på lite lökar där nurå!!

Ha det gott!!
kramis Sanne

Lovely Home sa...

Welcome to Elin ((:
I also love narcissi and I like to have plenty of flowers in the house in every room ...
I am very curious cabinets?
Yours warmly

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilka söta blommor! Man blir så glad när man ser dem... Kanske skulle ta sig en tur förbi ikea i helgen...
Kram/ Anna

Lilla Vrån sa...

Så vackert med vårblommor....hade nästan glömt hur fina de kan vara.
Ha en fin helg!
Kramar/Carina

[ c o y o t e ] sa...

Å nu kommer det mer underbara möbler.. Du är så duktig på det du gör.. Väldoftande blommor har du där med.. Gott och vackert!

Ha en go helg!
Kram Mia

Magdalena sa...

Så fint...så romantiskt det är här hos dig!
Ha en underbar helg!
...hoppas att solen gör oss ett besök...
Kram
Magdalena

Unknown sa...

Vacker vårlök! Ja, vi behöver omge oss med vårliknande symboler, det gör gott ;) Men du, vilket vackert skåp du har målat!! Ha en trevlig helg! Kram Lenita

HOUSE of ADELA sa...

Så fint och fräscht med dessa vårlökar! Måste oxå inshoppa några nu!;)
Önskar dig en trevlig helg och stort tack för hjälpen jag fick i mailet! =)
Kram från Adela

Anci sa...

Jag njuter jag med, både av blommorna och skåpet !

Stor kram
Anci

A Wild Thing sa...

I LOVE your new header, simply stated, yet elegant in style!

With my post on Friday I stated a name for my style of furniture in my little home...Victorian gone wild...I get raised eyebrows from some, but others like yourself get it.

We simply love the look of old artifacts and pushing it to the limit is what makes us create. I love painting on the mold and grime of many years gone by...I've even had people say to me, oh that piece sure has had water damage...they don't know it, but that's a compliment to me, knowing that my artistic endeavors have been a success.

Have fun with you painting, can't wait to see more of the cupboard!

Sharon from Iowa, USA

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Verkligen vackert blomsterarrangemang och skåpet bakom är ju bara såååå *ler*

Önskar dig en trevlig helg!
Kramar Linda

Anonym sa...

Åh, de är så fina! Jag önskar att jag kunde ha dem, men min allergi sätter stopp för det. Uppskattar din personliga stil, har nog inte hittat något bloghem som är så genomtänkt och vackert som ditt....och jag tittar runt mycket. Kram Malin

Vita små hjärtan sa...

Hej Elin!
Våriga vackra blommor!!!!
Skåpet ser fint ut! Spännande...
Kram Agnetha

Huset vid ån sa...

Visst är dom fina dessa vårprimörer, man får vårkänslor av dom....Ha en fortsatt bra vecka! Kram Therese

According to Nicky sa...

Underbara bilder!

Godnatt! Kramar/Nicky :)

myletterstoemily sa...

hi elin!

your narcissus are lovely, and the
cabinet so perfect!

blessings,
lea

Madame Petite sa...

Kan känna den ljuva doften av dina narcisser ända hit... älskar det!

Skåpet ser så ljuvligt ut så jag skulle kunna gråta... underbart... du är världsbäst på det där med att måla och hitta fantastiska möbler, helt klart mästare!

Kram från jenny

Weißer Vintagezauber sa...

Dear Elin,
what I am again fascinates from this cupboard. You really have a little hand for it... To get ready pieces of furniture wonderfully.
The new painting, the decoration in addition.... it gives so much pleasure to look at this. Big compliment!!!!
Nice Sunday wishes you completely warmly,
Elke.

Pysselpalatset sa...

hej, jag har sagt det för.. säger det igen. Du är duktig. Vilket lyft för den tråkiga möbeln... helt fantastiskt. Kram Jeanette

AGENT 77 sa...

Hej Elin!
wow man slutar aldrig förvånas över ditt vackra hem o dina fina möbler, supersnyggt blev skåpet. En fråga:målar du vitt först o sen vaxar skåpet för att få fram denna yta?hoppas solen även skiner i sthlm..kram E

Apple MacBook Laptop HD Wallpaper sa...

So Beautiful Flowers.