fredag 23 april 2010

Underbara vår...

Nu har äntligen ljuset kommit men den varma våren tar dock god tid på sig. Men jag ser att det börjar blomma i rabatterna och knopparna på träden väntar nära på att solen ska komma. Med de små vårtecken som sakta kommer så fyller jag på med ny energi och det kan verkligen behövas. Ibland är det som att tiden står stilla och inte mycket händer, men så kommer en ny tid där allt kommer och händer på samma gång. Så har det varit för mig, men de nya och många händelserna kommer med glädje. Det har hänt så mycket på sista tiden att bloggen har kommit lite i kläm då tiden inte riktigt räckt till. Ja hela hemmet har stått stilla och inte ens påsk pyntet togs fram, och jag som hade tänkt påsk pyssla lite då men det får bli en annan gång...

Så vad är det som har hänt egentligen... En dröm har slagit in, eller två drömmar har slagit in. För en tid sedan damp det ned ett mail från fotogarafen Sofi Sykfont som frågade om jag och min kära var intresserade utav att få vårt hem fotograferat inför ett inredningsreportage. Ett datum sattes och en härligt fin dag den 12 mars så kom Sofi och inredaren/stylisten Amelie Grönholm på besök och lyckades fånga många vackra bilder utav vårt hem, tyvärr så får ni vänta med att få se dem tills när de kommit i tryck... Tack Sofi och Amelie för en mycket trevlig och inspirerande dag tillsammans med er. Strax efter detta härliga besök så kom en annan härlig nyhet. Ett nytt jobb som Säljare och inredare i en underbar orientalisk inredningsbutik ett stenkast från vårt hem. Det har varit mycke att sätta sig in i butikens rutiner och inrednings uppdragen har redan börjat strömma in. Så nu fyller jag all min tid med vackra saker, hembesök och inrednings planeringar. Men jag bara älskar det, det var ju det här jag har drömt om så länge nu...

Idag bjuder jag på några bilder över köksbordet och en vy över vardagsrummet.






Nu ska jag jobba vidare men önskar er en underbart härlig helg...
Själv så ska jag försöka hinna fixa lite här hemma då vi på söndag ska fira min lilla födelsedag med nära, kära och mycke tårta...
Många varma kramar
Elin

26 kommentarer:

Anci sa...

Hej !
Många och stora Grattis till Dig !!! Grattis på födelsedagen först :) Åh, vad kul både med reportaget (jag hoppas att du talar om när det kommer i tidningen) och med jobbet i butiken. Den har jag varit i många gånger. Så vi syns kanske ?!
Jag är glad för din skull !

Trevlig helg !!

Stor kram
Anci

Anonym sa...

Så moro Elin!,
- og fantastisk spennende for deg!:-)
Gratulerer såå mye!
Håper du viser oss bilder fra både reportasjen OG jobben din etterhvert..:-)
Ha en super dag,nyyt våren:-)
Klem,Hege.

Rosor och Spetsar sa...

Hejsan Elin, och grattis till nya jobbet. Så härligt att få jobba med det man älskar och omge sig med vackra ting även på jobbet.
Underbara bilder.
Ser fram emot att se ditt hem i tryck.
Ha en fin födelsedag
Kramis
Annelie

Britt sa...

Hejsan hjärtat...

GRATTIS till ALLT fint som hänt och JÄTTEGRATTIS till Din kommande födelsedag.
Har saknat Dina inlägg.

*KRAMAR om*

Unknown sa...

Men du! Va kul!! Grattis!! Så härligt att höra när drömmar slår in, önskar dig verkligen lycka till på den nya stigen!! Ha en underbar helg! Kram Lenita

Fija sa...

Har väntat o väntat på att du ska skriva något och vad glad man blev i trippel bemärkelse när jag såg att du hade gjort ett inlägg.
Va spännande o få sitt hem fotat och se det i en tidning sen. Men det är du/ni värd 1000 ggr om så fint hem som ni har!!!
O nytt roligt jobb oxå har du fått, va spännande allt låter.
Lycka till med allt.
Kram FIJA

HOUSE of ADELA sa...

Har saknat dig här och alla dina fina bilder men nu förstår vi ju! Strot GRATTIS till allt! Spännande att få se reportaget sen! Nyfiken på vilken butik du är i.....;)

Kram Adela

Ellinor sa...

GRATTIS till allt som händer dej.
O vad kul att se repotaget när det kommer ut, väntar med spänning.
Kramar/Ellinors Hus

Roseny Crisp sa...

Parabéns voce merece!!
Abraços
♥♥♥♥♥♥
Congratulations you deserve!
Stor kram

Anne-Lie sa...

Oooo vad roligt för dig!!!Tusen grattis till allt inklusive födelsedag!!!Ha en underbar helg!!
Massor av kramar/Anne-Lie

Vit som snö sa...

Grattis i förskott!!! Hoppas du får en underbar dag!
Låter som att du hittat rätta jobbet:)))
O reportaget hoppas jag att man får se framöver!
Kram Cilla

Dagi Mara sa...

Ach, das freut mich aber für dich, dass deine Träume in Erfüllung gegangen sind! Toll! Ich warte schon auf Berichte! Dein Blog finde ich sehr inspirierend! Ganz liebe Grüße aus Deutschland!

Butik Drängstugan sa...

Hej!

Vilken tillgång att ha dig som medarbetare i en inredningsbutik.
Det passar dig perfekt.
Vackra bilder som alltid.

Ha det gott!
Cina

Bitte sa...

Åh vad roligt att höra att så mycket positiva saker hänt dig. Var lite orolig där ett tag när det inte kom ett livstecken ifrån Mon Unique. Men nu känns det bra och jag ska snurra runt och inspirera mig i ditt fina hem.
Kram på dig Elin /Bitte

Börjelundskan sa...

Åhhh,....vad glad jag blir för din skull. Först vill jag gratta dig på din födelsedag "Ja må hon leva, ja må hon leva,....... HURRA HURRA HURRA :)!!

Sen stort grattis till det nya jobbet, det låter som om det är klippt och skuret för dig vännen!! Det ska bli sååå spännande att få se repotaget av erat underbara hem längre fram,...längtar redan :).

Ha en trevlig födelsedag. Kram Cin

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej och grattis till jobbet!

Vad roligt!

Jag bara älskar din stil du målar på dina möbler,,,vackert och eget!

Ha en skön vecka!

E-K/noll54

STENLYCKA sa...

Ett försenat grattis på din födelsedag och vad trevligt med reportaget. Du talar väl om vilken tidning det kommer i. Inte konstigt att de gör ett reportage från ditt hem, jag tycker det är så vackert och du har så god smak.Vad roligt för dig med jobbet grattis även till det.
Ha det så gott och du visar underbara bilder.
Kramar Raina

Elsa och Helena sa...

Grattis till alla drömmar som slagit in:) Så roligt:)

Nu måste du bara berätta vilken tidning och när reportaget kommer!
Jag kommer att hänga på låset för att köpa den!

KRAM Helena

Tarja Mustonen-Blomquist sa...

Grattis, och Grattis ! O Lycka till med det spännande jobbet!!

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Vad roligt och spännande med reportaget, det vill jag verkligen inte missa!

Och grattis till ditt nya jobb, vilket drömjobb om man är intresserad av inredning *ler*

Trevlig Valborg!
Kramar Linda

Fruädel sa...

Åhhhh grattis gumman!!!! Vilket passande jobb, som gjort för dig!!! Grattis i efterskott på födelsedagen får jag lov att säga! Härligt att se att det rullar på hos dig och va spännande det ska bli att få se reportaget! Kram på dig duktiga, duktiga du!/Tess

Lilla Blanka sa...

Hej!

Hittade in hit via en annan blogg, och wow vilken underbar blogg du har!!! ♥

Kram
Mia

Vita små hjärtan sa...

Grattis!!!!
Å vilka härliga bilder!
Kram Agnetha

Vintage sa...

Helt underbara bilder från köksbordet! Ha en fin dag Kramar Susanne

Bitte sa...

Oj oj, så mycket roligt som verkar ha hänt på sistone! Jag förstår att du har haft fullt upp :-). Stort grattis till reportage, nytt jobb och allt! Vad spännande, du måste lova att berätta när reportaget kommer i tryck.

Och... så får du en stor grattiskram på födelsedagen i efterskott! :-)

Kramis
Beatrice

Unknown sa...

Thank you for the post. I will certainly return.HD Wallpapers