söndag 21 september 2008

Det stora grå linneskåpet...


Det stora grå linneskåpet stod en gång i tiden stor och avlutad hemma hos mig när jag var liten men efter en tid beslutade sig min mor att det var dags för en förändring. Hon målade skåpet vitt för att sedan behandla det enligt gammal äggoljetempera teknik så att det blev slitet grått i underbara toner. Så vackert det blev... jag blev förälskad... Varje gång jag kom på besök beundrade jag det vackra skåpet och önskade att det var mitt. Och efter en flytt till mindre bostad visade det sig att skåpet inte längre skulle få plats hemma hos min mor. Så det fick med glädje flytta hem till mig i stället. Idag står det centralt i vår matsal och varje gång jag passerar den blir jag lika kär som första gången jag såg den förvandlad.

Idag förvarar vi hemmets säng linnen, handdukar och filtar i skåpet då det är ont om förvaring i vår lägenhet. På skåpet flyttas sakerna ständigt om för att inspirera till de olika årstiderna och just över sommaren har det blivit ganska avskalat och lite luftigare med lite murgröna och lite inrednings detaljer.


De två äldre ramarna var tidigare väldigt slitna så de fick nytt vackert papper på framsidan och vackra hand skrivna brev som bilder. I det runda klotet på fot med spira förvarar vi lite ägg i olika storlekar.

En lite närmare bild på det vackra låset med nyckel.




1 kommentar:

Anonym sa...

Tack så mycket för din kommentar på min blogg. :D Din blogg verkar jätte inspirerande och vad fina bilder du har! Linneskåpet var verkligen suuperfint!! :D