måndag 22 september 2008

Glashuset i Burs på Gotland


Skulle ni ha vägarna förbi Gotland ta en tripp till Burs på vägen mot Närshamn... Ca 2000 meter från korsningen vid Burs Kafè. Där finns en liten fin butik med ateljé/verkstad som min mor nyligen har öppnat. Hon skapar vackra saker av glas med hjälp av olika tekniker och i en liten hörna av butiken finns flera av mina Smycken För Hemmet till försäljning. Saker jag tillverkar som blir vackra detaljer i ditt hem. Flera av sakerna som jag kommer att visa finns att kunna köpa i butiken, de olika sakerna kan det finnas flera av... men alla är unika. Gå gärna in på hennes hemsida för att läsa mer om de olika teknikerna som hon använder sig av.





Invigningen ägde rum den 15 juni 2008 och ca en vecka innan reste jag och min syster ner för att hjälpa till med inredningen i butiken. Mycket arbete var det med att få allt på plats och planera allt inför öppningen, att njuta av Gotlands natur hann vi inte med den gången men vi kommer snart resa tillbaka.





Butiken är uppdelad i två olika delar butik och ateljén/verkstaden, båda delarna är öppna så att man kan se hur hon arbetar och det finns både prova-på-kurser i blästring och helg-kurser om man är intresserad av att få prova på att arbeta med glas.




Små söta blyinfattade änglar finns i flera olika färger...




Vackert med olika tekniker... i både ro givande färger och de lite färggrannare...




Så gör gärna ett besök om ni har vägarna förbi...

Kommer säkert senare att göra en lite större presentation av butiken med lite fler bilder på de fina sakerna, butiken samt byggnaden.

Ses snart igen... hälsningar Elin






Inga kommentarer: