måndag 22 juni 2009

Borta bra men hemma är nog alltid bäst...



Nu är jag hemma igen och vilket underbart väder vi fick. Gotland är verkligen som vackrast nu när allt är så grönt och sommaren verkligen startat. Så kul det var att ha en egen loppis på gården och vilka trevliga människor man möter... Jag och min kära mor har spikat att det blir en till loppis lite senare i sommar igen då vi inte riktigt fick fram allt som kunde säljas. Självklart hittade jag också några fynd som fick följa med hem men de visar jag er lite senare. Ska försöka fixa lite fina bilder på dem inom kort.

Väl hemma så väntade ett paket på mig... några lampskärmar i siden till lampetterna i hallen. Både min kära och min syster skrattade gott när de såg dem men jag ger mig inte, de ska få vara där och tycker att de är så söta...



På Gotland råkade jag ramla in i en butik av en ren slump, i väntan på min mor när jag skulle handla lite och hon tanka. Så mycket vackert det fanns där, jag blev som förälskad i allt... Ett snabbt beslut blev till och endast en sak skulle få följa med hem... Så oerhört svårt det var att välja bland de så fina sakerna men bestämde mig för att denna dam skulle få flytta hem till oss...



Så vacker och en riktigt stor dam. Vilken tur att jag valde just henne för det var tydligen den sista... men jag kan inte riktigt sluta tänka på de vackra kottarna som fanns också... Kanske får jag ta en tripp tillbaka snart igen...
Verkligen en livsfarlig butik där man gärna önskar att plånboken bara var lite större...

Nu ska jag ta en stor kopp kaffe och sätta mig ned skönt och stilla...
För nu tänkte jag ta en titt in hos er som av min stora glädje tittat förbi här när jag var borta...

Ha en underbar dag...
Många varma kramar
Elin

30 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Så roligt att du är hemma igen.Förstår att du har trivs på Gotland.
Vad vacker du har gjort om din rubrikbild på bloggen eller vad det nu heter??..
Vilken vacker byst du köpt. Tyckte du var duktig som bara valde en sak.
Ligger affären på Gotland?
Lamskärmarna är det där som överraskar,det lilla extra, som är så trevlig när man kommer in i ett hem.
Ha det så bra
Kram

//G. sa...

... och ombyte förnöjer.
Håller fullständig med Stenlyckan.
Skönt att du är tillbaks i cyberspacen.
Kram //G.

tinemor sa...

Velkommen hjem!
Det er deilig å ut å reise og oppleve saker,
men godt å komme hjem å!
Nydelig lampe og dame du har fått i.
Me like.
Kram

STENLYCKA sa...

Tack för tipset. Det med en avlång kudde låter inte dumt.
Skall bara hitta en snygg tyg till baksidan.
Ha en bra dag
Kram

Lindas hus sa...

Hei, så kjempe fin blogg du har og så vakre bilder du viser:O)Merket jeg bare ble glad å se på de!!!!Måtte bare legge meg til, å kommer til å komme innom titt og ofte! Ha en strålende dag:O)

Forførende Farger sa...

Gottland er et sted jeg aldri vil glemme og alltid ønske meg tilbake til...
Det var så annerledes der, så rofylt og vakkert.
Lampeskjermene var nyyyydelige!!!

Klem

Helena sa...

Hej! Vilken fin header du har på bloggen, är det bara bilder från ditt hem? Vilken vacker dam du köpt och lampskärmarna är supersöta! Välkommen hem! Ha en skön vecka! Kram Helena

Anci sa...

Hej och välkommen hem !
Roligt att kunna besöka din vackra blogg igen :)
Jag kan förstå att du kunde hitta saker på Gotland. Om ni ska ha en loppis till i sommar hoppas jag att du vill tala om när. Jag ska kanske, kanske åka till Gotland i
år igen *håller tummarna*.

Kram

Helena sa...

Blir sååå imponerad, att du har såååå mycket fina saker i ditt hem. Headern blev verkligen helt otroligt fin! Kram Helena

Anci sa...

Hej igen !
Vad glad jag skulle bli om ni har den samtidigt som jag ev är där.
Det skulle vara roligt att träffas :)

Kram

Viola sa...

Vad roligt att höra ifrån dig igen...du vistas på denna härliga ö...kan tro att det har varit skönt och vad mysigt med egen loppsi, står alltid på vår skärgårdslopis varja sommar..den infaller en gång på sommaren i samhället och då är VIOLAN där, himla skoj det är vad det är..vilken ljuvlig dam, har en liknande här i vattenhålet, hoppas nu dagen din är bra...kramen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ser att du haft det bra på Gotland, måste som du säger vara alldeles extra bra så här på försommaren. Och den stenbysten är ju jättefin, det var ett bra köp. Gillar dina lampskärmar, pigga på något sätt..Helt klart dekorativa.
Kram till dig
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Vilken vacker madame du släpat hem! Förstår att valet föll på henne!
O lampskärmarna var väl jättesöta, det håller jag med dej om!
Vad kul att du haft det härligt där men också kul när man uppskattar att komma hem!
Ha det gott!
Kram Cilla

Vitt o Vältummat sa...

Vad roligt att du är igång igen och att du har haft det bra på Gotland. Damen skulle jag också vilja ha!
Kram/Åsa

Cc sa...

Härligt att du är tillbaka. Förstår varför hon fick komma med hem, ljuvlig är hon. Spännande att se vad du mer har hittat med dej hem. Jo du det var inte kul olyckan och jag var emot denna mc, han hade en liknande för 2 år sedan och jag var glad när den såldes. Jag är själv glad att det inte var värre om man kan se det så. KRam

AGENT 77 sa...

Hej Elin!
Välkommen hem!! Härligt du haft de på Gotland,de sååå vackert..gillar damen du köpt,klassiskt stilig..tack för du kikat in hos mig lämnat goa kommentarer..ha fin tisdag..åh du wow så snyggt det var med din nya layout längst upp..nice..stor kram E

lottens vita och gröna sa...

hej elin, vad härlig med en gotlandstur och vilken ljuvlig dam!

ha det goast, varmkram lotten

Home No.1 sa...

Hej ja du vi är nog lika du och jag trivs också ändå alltid bäst hemma=)
fast visst är det gott att lufta vingarna lite ibland;-)
Damen du köpte vad sååå vacker!
Och kotte tillverkas gärna vet du!
Kram Annica.

Snuttan sa...

Har aldrig varit på Gotland men önkast mig dit ett par år nu.
Underbarta bilder

Kram
Åsa

Wee Mary sa...

Välkommen hem Elin!
Gotland är nog en upplevelse, har aldrig varit där men sett vackra bilder därifrån.
Alltid kul att få med sig något fint hem ifrån en resa.
Må väl.
/Kram,
Marie

Anneli sa...

Älskar Gotland, vilka fina saker du fyndat...
Midsommar var lugnt och skönt med bara lite regn..
och nu har semestern börjat så nu kan jag bara njuta av solen....
kramar
annelie

Tiina of livingConcept sa...

hej Elin! tack för fina kommentar hos mig :) vilket underbart bord du har på bilden! snyggt att blanda träd och vitt, jag funderade på att måla mitt bord på liknande sätt men det blev helvitt istället. ha en superskön dag i solen!

Lilla huset på prärien sa...

Vad härligt det låter med Gotland! Och vilken fin dam som fick följa med hem. Det är verkligen förvirrande när man går in i butiker med så mycket vackert - svårt att välja ut någonting som får följa med hem :)

Förstår på dig att du jobbar med någonting helt annat än vad du vill idag, men vad är det du jobbar med? Och vad är det du vill göra?

Kram Jenny

Börjelundskan sa...

Hej Elin! Hoppas du har haft det skönt på Sveriges vackraste Ö. Borta bra men hemma bäst stämmer bra faktiskt. Vad fin kvinnobysten var som du köpt.Kul att titta in hos dig igen, man blir ju såå himla inspirerad varje gång.

Må så gott. Kraaam Cin

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hejhopp!! Här har jag inte vart förr!! Mysig blogg!!

o så härligt med Gottland...dit skulle jag vilja åka...aldrig varit där!!

Kramelikram
~♥ Millan ♥~

Tiina of livingConcept sa...

i have mentioned you on my blog. have a look! http://liviaconcepts.blogspot.com/2009/06/lovely-blogs-you-need-to-visit.html

/tiina

Lindas hus sa...

God kveld!!!!Jeg har en liten oppmuntring til deg hos meg;O) En annen ting jeg lurer på om jeg kan få lov til å kopiere noen bilder i fra blogggen din????Har tenkt å opplyse mine norske blogg venniner om siden din, da jeg synes den er så snygg;O)Ha en kjempe fin kveld!!!

Frida sa...

Hej Elin!
Det låter härligt med Gotland, dit vill jag gärna åka. Vilken fin byst du fick med dig hem.
Önskar dig en trevlig helg!
Kram Frida

carina sa...

Hejsan Elin!
Evigheter sedan sist.
Nu har jag kollat igenom vad som har hänt sedan jag besökte dig för en hel månad sedan.
Som vanligt visar du så vackra bilder...ögongodis.
Vad härligt med ett besök på Gotland...jag vill också åka dit :)
Kramar//Carina

Rajee Sood sa...

Hi,
Just loved your blog ... its amazing how you have captured the details . Great pictures ... they are truly inspiring.