lördag 6 juni 2009

Härligt med syrener och lila...



Vanligtvis så är färger utöver den grå, vit beiga tonerna relativt förbjudna här hemma för att hålla en neutral färgskala. Men när det gäller blommor så så är alla härliga färger välkommna. Så vad hände egentligen... Jag sprang runt ute på stan när det plötsligt började ösa ned regn och jag sprang snabbt in på en second hand butik nära mig för att bespara mig från vätan. Väl där inne tittade jag runt och hittade denna lilla lila kudde och ett par tunna gardinlängder. Vackert tyg är alltid bra att ha i förrådet och kudden kunde jag bara inte släppa...



Snabbt betalde jag och sprang vidare hem då ett litet regn uppehåll hade kommit. Väl hemma så såg jag att gardinerna var i härligt vit skimrande siden och kudden från Lene Bjerre. Åh vilken lycka för en sån liten peng. Funderade snabbt och satte i gång med hallen som kännts lite tråkig och inte så ombonad...



Trixade och sydde om gardinerna och piffade till med härligt lila syrener.
Och mina lampetter har jag fixat lite nya sladdar till och sitter nu uppe på plats...





Vilket upplyft och så mycket mjukare det blev med lite tyger...





Nu njuter vi utav vår upppiffade hall som nu känns riktigt sommrig...





Så härligt med lite lila mitt i syrenernas tid...

Nu önskar jag er en underbar helg och så får vi hoppas på bättre väder snart, innan vi alla regnar eller blåser bort...

Många av de varmaste kramar
Elin

15 kommentarer:

Cc sa...

Oj så vackert, verkligen fina bilder du visar. Du har ett fint hem så där skulle jag verkligen vilja ha det. Jag kan inte sätta ord på hur fint jag tycker det är, jo jag blev mållös. Kram

Helena sa...

Jättevackra bilder, som vanligt! Kudden var jättefin! Ha en härlig nationaldag! Kram Helena

Forførende Farger sa...

Jeg er kanskje ikke den rette til å uttale meg (!!) men jeg synes alltid at et rom blir piggere med et innslag av farger.
Og gangen din er da NYYYYDELIG!!!
Jeg har sett på bildene om og om igjen.
Snakk om flaks som fant både vakre silkegardiner og en pute i deilig lilla fra Lene Bjerre. (Disse putene er ikke billige akurat)

Ha en fortsatt fin helg!
Klem

STENLYCKA sa...

Vad vackra bilder du visar från din hall och vad vackert du har gjort!
Önskar dig en fin Nationaldag!
KRAM

AGENT 77 sa...

wow sååå vackert o fint du har i er hall, ljuvligt..hoppas allt bra trevlig helg!! kram kram E

Anonym sa...

Hei Elin!
Så "uheldig" du var et det begynte å regne akkurat når du var i nærheten av en second-hand butikk, he he !!
Kjempefine kupp du har gjort:-)
En riktig god helg til deg, håper du får fint vær!
Klem Hege.

Anci sa...

Åh, vad fint du har det hemma hos dig ! Jag gillar verkligen din stil. Jag försöker att få något liknande här också :)

Ha det så bra !

Kram

Roseny Crisp sa...

Bom Dia Elin!
Faça uma visita ao meu blog Ofereço um presente.
Um selo .
Lindo final de semana.
Calorosos Abraços


Hej Elin!
Gör ett besök på min blogg ger en gåva.
En plomb.
Beautiful Slutet av veckan

Många av de varmaste kramar


(We travel Reading Its Blog)

otoño sa...

Es bueno romper la monotonía, y poner objetos de decoración diferentes , el morado es un bello color.Besos.Olga.

Viola sa...

Så vaket och harmoniskt du fick till det...så välkommande med en vacker hall, hoppas dagen är bra, är i vattenhålet och flaggan vajar i vinden med sol faktiskt, här har sillen stoppats i magen tillsmmans med jordgubbar och allt vi äter idag är svenskt så klart, :-) kram

Bitte sa...

Ja du Elin ibland är det de små detaljerna som gör helheten.
Det finns bara ett ord jättesnyggt.
Själv har jag fått "hjärnstillestånd" och kommer ingenstans.
Men kram så länge ska bläddra en stund på din sida och inspirera mig. Kram Bitte

Vitt o Vältummat sa...

Hallen blev jättefin. Nu vet jag vad jag ska göra! Plocka ner mina lampetter från vinden. Köpte dom hos en antikhandlare för ett par år sedan men sedan hände inte mer. Det är ju jättefint!
Ha en skön kväll
Kram/Åsa

Vit som snö sa...

Vilken ljuvlig våning ni ser ut att ha! Är den stor?
Såhär års faller jag också för färger då o då o visst kan det sätta pricken över i om det inte blir för mycket! Din färg var ju på intet sätt gräll utan bara varm o mysig!
Ha det gott!
Kram Cilla

Börjelundskan sa...

Hej!

Vilket underbart hus eller lägenhet ni har. Du tar helt makalöst fina bilder, jag bara dregglar. Ha en skön kväll resten av Nationaldagen.

Kraam Cin

♥SWEDSTRALIA♥ sa...

Fantastiskt vackert och inbjudande!
Ha en härlig söndag Elin.
Kram Ida