tisdag 28 april 2009

Dagens TIPS bild...

Skapa vackra blommor utav spetsar och ljuvliga tyger...
Så vackert och kan användas till så mycket.

Dessa är underbara i härligt rosa och vita toner, så vackert på en kudde eller som dekoration på en snygg kavaj...



Dessa är kanske inte de vackraste men med annat tygval och vackra gammla knappar så skulle de vara underbara och bilden visar så bra hur man kan göra dem...



Och se så söta dessa är i vackert tyg och söta pärl knappar...



Och denna bild förmedlar en sån fin idè och skulle vara så vackert att duka med ute till sommaren...
Här kan man använda egen gjorda blommor eller som på bilden redan färdig köpta tyg rosor... Och för att fästa dem vet jag att de på bilden limmat dit magneter på baksidan av blommorna och sedan klämt dit en till på andra sidan...
Så att blommorna är flyttbara och det är lättare att tvätta duken...



Önskar er en trevlig fortsättning på veckan...
Många härliga kramar
Elin

7 kommentarer:

Helena sa...

Vilket härligt blomtips! Jag virkade massor av blommor för några år sedan men visste inte vad jag skulle göra av dom så de åkte i papperskorgen! hade ju varit jättefint att ha på en duk sådär.
Ha en bra dag! Kram helena

Unknown sa...

Det va ju ett roligt tips o dekorativt! Ha det så gott. Kram Lenita

Stenlycka sa...

Åter ett bra och trevligt tips måste pröva någon dag.
Ha det bra!
KRAMAR

carina sa...

Tygblommor är så himla vackert.
Man kan variera dem i det oändliga,
Jag är väldigt svag för spetsar och skira tyger...man får sådan lust att skapa när man ser sådant material.
Kramar/Carina

Anneli sa...

Så otroligt fiffigt och snyggt...tack för denna inspiration och tips...jättekul
kram
annelie

Sandra sa...

Hej vännen!

Ja huset är jätte sött även inomhus, eller ivarje fall planlösningen, rabatten som inte syns nu är rosenbuskar...och jag som inte har gröna fingrar...

Nu behöver jag ju din hjälp med att hitta fina ting att ha i mitt hem. Bristen på mysiga små antikshoppar och myrorna i Piteå gör det hela lite svårare...vill du hjälpa till??

Freja och Eros saknar Dante också!

KRAM

AGENT 77 sa...

mycket vackert tips..jag som har hur mycket tyger som helst..kanske skulle knepa ihop några..önskar dig en härlig helg!! kram kram E