torsdag 23 april 2009

Motsatsen till Vitt och Lantligt.



Hej, nu är jag tillbaka efter en skön avkopplande semester på Gotland och lite extra semester här hemma. Underbart fint var det där och vilket fint väder det var under påskens alla dagar. Hoppas att ni haft det skön och trevligt tillsammans med nära och kära. Gården som jag tittade på när jag var där var helt underbart fin och som jag blev kär. Tyvärr så var det inte lika lätt att övertala min kära om detta när jag kom hem. Han var inte riktigt med på noterna och kommer att behöva lite mer tid för att kunna tänka sig att byta boende form. Men vi släpper inte min dröm här om ett eget hus på landet utan planerar in detta i framtiden. Helt otroligt vad man kan få för samma peng som våran lilla våning kostade.
gården och huset krävde stora och omfattande renoveringar då ingenting gjorts sedan det byggdes för 70 år sedan, men möjligheterna är otroliga...
Och som jag längtar tillbaka dit...

Jag är inte själv uppvuxen på Gotland men min kära mor förverkligade sin dröm för ett tag sedan och köpte sig en liten gård och flyttade dit. Min mormor bor där och det finns släkt på hennes sida som sträcker sig ända till 1600 talets gotland.
Så rötter finns där och finns det någonstans i sverige där jag skulle vilja sätta mina fötter så är det nog där...

Nu tänkte jag visa er lite bilder som verkligen är motsatsen till vitt och lantligt men ändå så tokigt snyggt... Jo, svart med sin enorma kontrast och så vackert när man tar äldre möbler och målar om dessa till lyxigt, blank piano svart...













Bilderna hittade jag på min dator och kommer från nätets alla hörn, tyvärr kommer jag inte ihåg var de ursprungligen hittades...

Jag hoppas att ni har haft det bra och tack alla underbara för så många fina kommentaren när jag varit borta. Nu ska jag gå in och titta hos er då det finns mycket som jag säkert missat och måste nu ta igen...

Och så ska jag planera och fixa vidare här då det blir kalas hos oss på lördag och gissa vem som fyller år...

Många härliga kramar
Elin

12 kommentarer:

alicelilly sa...

Har saknat dig!!! Låter härligt med Gotland, finare ställe finns ju inte. Blir så glad när jag ser dina bilder, lite kontraster mår man bra av.
Ha en bra dag!
Kram

Helena sa...

Gotland är ett av mina smultronställen också, det är så himla vackert där! En liten gård där vore ju inte helt fel. Snygga bilder du har hittat, svart är riktigt snyggt i rätt miljö! Kram Helena

lugnet sa...

Låter härligt med Gotland!!
Vilka inpirerande bilder du visar! Jag älskar svart!!
Hoppas du får en superhärlig helg!! Det ska bli kanonväder! Vi ska nog kratta och så ska jag fortsätta med stolarna!
Kram Ulrica

Vit som snö sa...

Jätteläckra bilder. Just rokokomöbler gillar jag i svart! Hoppas din Gotlandsdröm går i uppfyllelse. Min dröm är att flytta till Österlen. Hoppas ju att den också går i uppfyllelse;-)
Kul att du är tillbaka med inlägg!
Kram Cilla

carina sa...

Vad kul att du är tillbaka Elin.
Gotland är ju helt underbart,det var många år sedan jag sist var där, men minnet finns kvar.
Läckra bilder du visar.
Kramar/Carina

AGENT 77 sa...

Låter som du haft de riktigt skönt,Gotland är enormt vackert sommar tid(då jag varit där) mysigt "språk" fast man inte fattar nått när de inbodda pratar..härligt att du har familj att besöka där..vilka vackra bilde du visar,snygggt!!!!!!!!
GRATTIS KRAM!!!i förskott o tack snälla för din fina kommentar..krammmmmm E

Viola sa...

Så härligt med denna vackra ö...de4t var ett tag sedan sist...själv far jag till syrran imorgon, Österlen är alltid ett ställe jag längtar till, häligt inlägg och ha en skön helg, kram

Elisabeth, anyhow.se sa...

Dina bilder var absolut SÅ njutningsfulla att titta på! Gotland är - enastående! :)

Elzie sa...

Det är läckert med svart-vitt. Den översta bilden tyckte jag mycket om.
Vad skönt att du kunde njuta på Gotland.
Ha en skön helg.
Kram Elzie

Bitte sa...

Men Elin vilka bilder !!!
Här kommer jag att sitta fast ett tag.
Så du har varit på Gotland och blivit kär . Ja det är ju inte så svårt. Vi har sådan tur att min kära svägerska och barnens kusiner bor i Visby så vi hyr in oss ibland det är verkligen en underbar ö. Du får fortsätta övertalningen av maken .
Lycka till och ha en bra helg.
Ps vill gärna se mera av ditt bildarkiv tror det finns mycket där.
många kramar Bitte

Weißer Vintagezauber sa...

Hello,
nice pictures it is very elegance with black!!!!!!!!!
Warm hugs and a lot of sunshine wish you,Elke.

Marie Söderberg sa...

wow så himla coolt, jag gillar verkligen det här..att göra om gamla möbler till stilrena s a s..häftigt ..