lördag 25 april 2009

Ett år äldre idag...



Idag är det min födelsedag och hela dagen kommer att firas med nära och kära. Vi ställer till med drop-in-kalas hela dagen och det kommer att bjudas på egen gjord marängtårta med grädde och färska bär samt snittar på grillad potatis med alternativen rostbiff, kräftstjärtar, lax eller grillad aubergine med tzatziki. Min kära syster kommer förbi om ett par timmar och då blir det stök i köket hela förmiddagen... Mmmm känner mig redan lite sugen... Ska försöka ta lite bilder som jag kanske kan visa lite senare.

Så länge så visar jag lite saker som nyligen flyttat hem till oss...

En vacker stor gammal skärbräda från Tradera, lite krackelerad och missfärgad genom tiderna, men ack så fin ändå. Även en tårtspade från serien Olga i nysilver och en hel drös med söta kaffe skedar från samma serie, inköpta via Tradera och kommer absolut att få användas denna dag... Den lilla skålen på fat fick föja med från en loppis på Gotland som jag och min mor besökte strax innan jag skulle ta flyget hem...



Och ett gäng vackra vita tallrikar som också följde med från Gotland. Så typisk oss sak letare att fynda i sista sekunden och så fick jag ta det som handbagage på planet. Jag tyckte de tittade lite underligt på mig när de åkte igenom kontrollen...



Och en närmare bild på deras söta kant...



Lite nya böker har jag hittat, de tre stora fick jag av min kära mor och...



De fyra översta kommer från Myrorna.



Denna stora kruka var kanske inte något fynd till priset men en liten present till mig själv från en underbar dag på Ulrikdals trädgård tillsammans med min syster. Har man ingen egen trädgård så får man väll ha urnorna inne...



Den söta lilla antika nallen är inget nytt fynd utan något som jag glömt bort och hittade hemma när jag rotade efter annat... Så söt och funderar på att i framtiden bygga ett dockskåp i shabby stil till nallen. Så fint och varför inte förverkliga en barndomsdröm som vuxen.



Nu får ni ha en riktigt underbar fortsättning på helgen och hoppas ni får vackert väder.

Många kramar
Elin

9 kommentarer:

Vit som snö sa...

Ljuvliga bilder på vackra saker! Hoppas du får en underbar födelsedag! Grattis!!!
Kram Cilla

Marie sa...

Grattis på födelsedagen! Vad mycket fint du visar.

Ha det gott och fira med mycket tårta och presenter på din stora dag, kram Marie

Helena sa...

Ha en mysig födelsedag! Grattis! Kram helena

Anonym sa...

Grattis på dig gumman hoppas du får en härlig dag tillsammans med nära och kära, som vanligt visar du helt underbara bilder, skulle gärna bo hemma hos dig *hihi'

Ha en skön helg och bra födelsedag
Kram Pernilla

Jenny Oak Fae sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!

HURRA-HURRA-HURRA!!!
********************

Så mycket vackra saker du visar..!

Ha nu en jättefin dag!

: )

KRAM, Jenny

Stenlycka sa...

STOR GRATTISKRAM på din födelsedag
ha en underbar dag med nära och kära. Ta vara på dagen!!!
KRAMAR

Unknown sa...

GRATTIS på födelsedagen!! Hoppas du får en helt underbar dag med firandet!! Å så otroligt fina fynd du visar!! Ha en fortsatt bra helg. Kram Lenita

Sandra sa...

Grattis i efterskott vännen! Kram

AGENT 77 sa...

grattis hoppas du hade toppen dag..sååå fina bilder o saker du har..kram E