fredag 3 april 2009

Senast fyndat...

För ett par dagar sedan var jag förbi Myrorna och som vanligt hittade jag en hel del... det brukar alltid bli ett par påsar när jag varit där...
Samtidigt så har det kommit hem några paket med saker som jag hittat via Tradera...
Att gå på loppis är verkligen ett lycko rus för mig och kan bli så otroligt glad för de fina sakerna jag fått med mig hem...
Tänkte visa er vad jag fyndat senast här...

Denna fina mjöl behållare med bort tappat lock hittade jag på Myrorna, men vad gör det...
Vi hittar ju alltid nya ideèr och annan användning med våra gamla föremål och jag tänker använda min som vacker förvaring av diskmedel, trasa och svamp i vårt kök...



Tre stycken vackert gräddvita kaffe koppar med fantastiskt mönster av vindruvor och jordgubbar, Så fina och mycket användbara när någon kommer över på fika.
Och så hittade jag en vit tallrik med vacker relief samt tre stycken söta vita assietter med liknande relief. Assietterna kostade endast 3,- styck och det kändes som ett riktigt fynd. Kommer att passa så fint med de andra som jag har...

De söta ljusmanschetterna med ägg och dun hittade jag på Tradera och...



de får nu ligga bland ägg samlingen...



Även den vackra guld bysten och den underbara slottstallriken fick följa med från Myrorna. Tallriken kunde jag bara inte motstå även om den inte passar med det vita som jag har, kanske den i stället får komma upp på väggen någonstans som prydnad...



Några böcker fick också följa med, hittade många fler men då hade jag inte kunnat bära allt. Ja ja kommer tillbaka en annan dag... Och då får säkert fler följa med.



De fint slitna konsolerna är fyndade på Tradera och kanske inte var ett fynd eftersom de var lite dyra... Men men ibland fastnar man för saker som bara måste få komma hem till oss...
Har ingen given plats för dem än... Får nog tänka lite först...



Böckerna som jag hittade har inte bara en vacker utsida utan i dem gömmer sig vackra bilder som kanske kommer till användning någon dag...

Den bruna boken har en vacker rygg...



Men också många vackra bilder...



Och denna gräddvita bok tycker jag var ovanligt fin på utsidan...



Och har även den många vackra bilder...



Denna vackert gulnade variant föll jag för...



och rymmer många vackra porträtt.



Oj denna hade en helt underbar utsida i grått, blekt blåa toner samt guld mönster på ryggen...



Så fin och så mycket vackra bilder det fanns i.



Denna oansenliga tjocka bok köpte jag via Tradera men det är i den som det vackra finns...



Så många helt underbara lösa tryck av de mest kända konstverken...
En riktig hemlig skatt gömma...



Hoppas ni får en härligt solig vårdag...
Många kramar
Elin

5 kommentarer:

Titti underkalas-eken sa...

Oj, vilken skatt du har fyndat!! Bilderna kommer ju kunna bli hur fina tavlor som helst tex!

Jag har flera böcker med vackra bilder med på lut sedan länge, men nu blev jag ju sugen på att ta tag i det och pryda någon vägg med det vackra!

Tack för inspirationen!
Kram Titti

Unknown sa...

Vilka härliga fynd du har gjort!! o inte gör det något att locket inte fanns kvar, som du säger man hittar nya andvändningsområden till saker o ting :) Ha det så gott. Kram Lenita

Snuttan sa...

Ojoj oj tjejen vad du har fyndat

Ha en riktigt solig och trevlig helg
Kram
Åsa

alicelilly sa...

Du har verkligen en känsla för att göra de bästa fynden, alla saker är fantastiska!
Kram på dig!

Marie Söderberg sa...

jag håller med..böcker är en väldigt trevlig inredning, du har verkligen fina böcker..med fin insida..